Over ons

Maart 68

Een frietboer wordt geboren.

1984

Als 15-jarige wil ik mijn eigen vervoer en ga daar zelf voor werken; de frituur van axel zijn mama is mijn eerste kennismaking met de Belgische frietcultuur.

1988

Een vriendin van in de manège heeft een frituur op de kermissen (frituur Rosalie) en haar moeder is plotseling overleden. Ik spring in om haar uit de nood te helpen. Al vlug werk ik bij haar en bij haar broer die een vaste staanplaats heeft aan het station van Dilbeek.

1989

Overdag werk ik als technisch tekenaar bij de firma Rexroth in Ternat en gemiddeld 4 avonden per week werk ik in de frituur.

1990

In 1990 leer ik mijn ex-echtgenote kennen die al snel ook mee komt helpen in beide frituren.

1993

In 1993 komt de frituur op de kermissen te koop te staan en al snel beslissen we om deze over te nemen. Het kostenplaatje geraakt ingevuld (en twee jobs blijven combineren werd me toch stilaan teveel).

1996

In 1996 kom ik te weten dat de frituur op de markt van Ternat over te laten is en we starten de onderhandelingen. We geraken niet tot een akkoord en ik besluit alles even te laten rusten.

1997

In 1997 gaan we terug polsen en we geraken er wel uit deze keer. Vanaf 1 oktober 1997 huren we het pand en op 2 november 1997 gaat frituur Rosalie in ternat open. Een historische dag!

1998

Al gauw blijkt dat we de frituur op de kermissen moeten overlaten; anders gaan we in de zomer met een personeelsgebrek kampen. In januari 1998 wordt de frituur van de kermissen overgelaten.

1999

Het pand van de frituur werd tot dan toe door ons gehuurd, maar door een mondeling akkoord met de eigenaar toen kunnen we het pand nu kopen.

2000

We beginnen met de verbouwingswerken en in de eerste fase wordt er enkel boven en binnen verbouwd.

2004

We starten de verbouwingswerken aan de gevel en tegen 2005 is het gebouw volledig gerenoveerd.

2006

De frituur draait meer én met meer personeel (omdat ik na 22 jaar frieten bakken besloten heb om het iets rustiger aan te doen).

2008

Onze website is geboren.

2014

Onze website wordt vernieuwd en de klanten kunnen vanaf nu online bestellen en hun frietjes thuis laten leveren.

2017

Om onze klanten die bestellen via onze website een nog betere service en meer mogelijkheden te bieden die het gebruiksgemak vergroten, starten wij eind 2017 met een nieuw platform.